7 tips om je emailbestand op te bouwen en succes te hebben met email marketing

Als het goed is heb je middels mijn vorige posts geleerd hoe je een winstgevend email bestand kunt opbouwen.
Maar er is nog een heleboel meer te leren aangezien we net pas de hele basis hebben behandeld.
In de komende posts zal ik verder ingaan op de geavanceerde list-building tips en tricks die je nergens anders zult tegenkomen.

Zo ga ik je onder andere leren:

  • Hoe je een relatie met je leden opbouwt zodat ze hun portemonnees nog verder open trekken.
  • Hoe je nooit zonder content ideeën komt te zitten
  • Hoe je artikelen schrijft die je helpen om een loyale band op te bouwen met je lezers.

En nog veel meer..
Je wilt dit echt niet missen dus blijf mijn site in de gaten houden voor de komende posts.

Vandaag echter ga ik je enkele van mijn favoriete (maar verrassend simpele) geheimen vertellen over hoe je zeer rendabele Nieuwsbrief kunt opzetten.

7 tips om je nieuwsbrief op te bouwen en succes te hebben met email marketing

Wees eerlijk

Soms ga je een review schrijven in je nieuwsbrief over een product dat je wilt promoten. Het belangrijkste hierin is dat je eerlijk bent anders ben je gelijk al je geloofwaardigheid kwijt.

TIP: Door je eerlijkheid kun je eigenlijk de interactie van je lijst vergroten door het schrijven van Eerlijke product reviews waarbij je zowel de voordelen als de nadelen aan het licht brengt. In de komende posts zal ik hier nog wat verder op in gaan 

Verkoop geen Rotzooi

Hoe groot de commissie ook mag zijn die je kunt verdienen bij bepaalde promoties van producten, als blijkt dat het product niet deugd , dan doe je er goed aan om het ook niet aan te bevelen.
En beveel nooit iets aan zonder een goede eerlijke review erover te hebben gemaakt.

Maak gebruik van Multi-media

Sommige lezers geven de voorkeur aan tekst, anderen hebben liever audio en weer anderen zullen liever een video bekijken.

Als je een responsieve lijst wilt opbouwen dan dien je allerlei formaten media aan te bieden. . and then keep careful track of what types of content give you the best response.

Geef je leden dat wat ze willen

Wat je leden nodig hebben kunnen twee verschillende zaken zijn.
Je kunt ze geven wat ze willen om je conversies te verhogen en je kunt dat stiekem informatie toevoegen die ze nodig hebben.

Behandel je leden niet als een geldmachine

Zo snel je je leden gaat behandelen als lopende pin automaten, zullen de leden dit gaan merken. En al helemaal als je ze eigenlijk alleen maar op je lijst wil hebben omdat je geld aan ze wilt verdienen. Dit is een van de slechte eigenschappen die je niet wilt hebben.
Richt je niet op het geld van je leden maar op het oplossen van problemen die ze tegenkomen en dan komt het geld vanzelf.

Vat een afmelding van je nieuwsbrief niet persoonlijk op

Natuurlijk zullen er mensen zijn die zich afmelden van je nieuwsbrief. Dit is echter geen reden om hierop te reageren met een smeekmail waarin je ze aanvalt. Bekijk deze afmelding als een positief iets, je lijst is zelf het kaf van het koren aan het scheiden. Mensen die geen interesse in je producten of diensten heeft die zal zich afmelden van je nieuwsbrief.  Dit betekend ook dat je conversie percentage stijgt.

Spoor je leden aan om hun aanmelding te bevestigen

 Het is tegenwoordig wettelijk vereist dat mensen die zich aanmelden op je nieuwsbrief de aanmelding moeten bevestigen. Dit noemt met een confirmed opt in (ook wel double opt in genaamd). Dit houdt in dat de leden een bevestigingslink in hun mailbox moeten klikken om hun aanmelding te bevestigen.
Deze bevestiging email dient een goede opsomming te zijn van alle voordelen die de leden zullen hebben door de aanmelding op je nieuwsbrief.
“Je bent nog enkele klikken verwijderd van [GROTE VOORDEEL VAN JE NIEUWSBRIEF] . Klik op de onderstaande link en ik zorg ervoor dat je gelijk je gratis report van …….. ontvangt.

Dit waren mijn 7 tips om je nieuwsbrief op te bouwen en succes te hebben met email marketing.
Als je deze volgt dan zal je lijst interactiever worden en je conversie percentage zal stijgen.

Wil je meer van mijn marketing tips ontvangen via mail?
Meld je dan aan voor mijn nieuwsbrief en ontvang marketing tips, tools, reviews en meer zodat je helemaal op de hoogte blijf van alle marketing revoluties